BLOG
Kakšne cilje moramo postaviti, ko se odločimo za nastop na Facebooku

Objavil/a v Blog

Družabno omrežje Facebook je z bliskovitim porastom uporabnikov v zadnjih letih postal pomemben igralec na področju marketinga. Podjetja se vse bolj pogosto odločajo za nastop na platformi, kjer je že več kot 800.000 Slovencev, mnoga med njimi pa se soočajo z naslednjimi težavami:

  • Nimajo strategije
  • Nimajo znanja
  • Nimajo kadra
  • Nimajo točno zastavljenih ciljev

Prav slednjo točko sem med drugim obravnaval v svojem diplomskem delu »Slovenska podjetja na Facebook-u«. V nadaljevanju prispevka si boste prebrali katere cilje moramo določiti in na kakšen način lahko do njih pridemo.

Velikost baze sledilcev

Število uporabnikov, ki določeni blagovni znamki sledi na Facebook-u je eden od najbolj pomembnih parametrov uspešnosti. Več kot ima blagovna znamka sedilcev, večji je doseg in posledično vpliv. Poleg določitve števila sledilcev, ki jih blagovna znamka želi pridobiti v določenem časovnem okvirju, je potrebno opredeliti tudi ciljno publiko glede na spol, starost, lokacijo, kupno moč, značaj ipd.

Načini za pridobivanje sledilcev so:

  • Plačljivi Facebook oglasi, kjer lahko zelo ozko ciljamo uporabnike, ki jih želimo pridobiti za sledilce.
  • Lastni komunikacijski kanali; spletna stran, vizitke, pisarna, prodajalna, druga družabna omrežja, podpisi v e-mailih, naročniki e-novic in drugi brezplačni kanali, ki so nam na voljo
  • Aplikacije; aplikacije v obliki nagradnih iger in natečajev so najhitrejši način, kako v kratkem času pridobiti veliko število novih sledilcev. Poleg rasti baze Facebook strani, pa je to tudi način za gradnji e-mail baze.
  • Partnerji in ambasadorji; nam lahko omogočajo promocijo naše Facebook strani prek lastnih kanalov kot so: Facebook stran, spletna stran, Twitter ipd.
  • Organska rast; baza se organsko povečuje sama od sebe, brez načrtnega grajenja.

Aktivnost uporabnikov

Facebook je dvosmerni komunikacijski kanal, ki omogoča sledilcem, da na hiter in enostaven način reagirajo na sporočilo, ali pa ga kar sami pošljejo. Interakcija uporabnikov se meri glede na število komentarjev, število všečkov, število omemb, število delitev in število objav sledilcev na zidu strani. Seštevek teh aktivnosti določajo faktor »Govori jih«, ki nam sporoči koliko je aktivnih uporabnikov, ki so o določeni blagovni znamki ustvarili zgodbo. Večji kot je faktor »Govori jih«, večji je doseg blagovne znamke in večja je interakcija med sledilci in blagovno znamko.

»Govori jih« faktor se meri na tedenski ravni, kot cilj pa si blagovna znamka lahko določi povprečen tedenski »Govori jih« faktor.

Metode s pomočjo katerih lahko povečamo »Govori jih« faktor:

  • Postavljanje vprašanja; večja možnost, da bo uporabnik komentiral objavo je, če postavimo vprašanje, ali prosimo za mnenje.
  • Objava fotografij; fotografije v povprečju beležijo največjo interakcijo v primerjavi z drugimi oblikami objav. Vir: http://www.smallbusinesssem.com/photos-draw-most-facebook-interactions-links-draw-least/5034/
  • Naj uporabniki odločijo; prepustimo odločitev svojim sledilcem, naredimo glasovanje. Kot primer lahko navedemo glasovanje za nov akcijski izdelek.
  • Nagradne igre; uporabniki radi sodelujejo v nagradnih igrah in natečajih, kar tudi povečuje faktor »Govori jih«.

Obisk spletne strani

Preusmerjanje uporabnikov na spletno stran je s pomočjo Facebook-a lahko zelo učinkovito. Podjetje si kot cilj lahko zada število preusmeritev na mesečni ravni.

Načini preusmerjanja uporabnikov na spletno stran:

  • Objava nasvetov na spletni strani.
  • Objava akcijskih cen.
  • Objava ekskluzivnih vsebin.

Naročniki na e-novice

S pomočjo nagradnih iger, lahko gradimo tudi bazo naročnikov na e-novice. V ciljih opredelimo število novih naročnikov na e-novice v določenem časovnem obdobju.

Načini za pridobivanje novih naročnikov na e-novice:

  • Nagradne igre.
  • Vabila k naročanju na e-novice.

Vhodi v trgovino

Gre za zelo pomemben parameter, predvsem za podjetja, ki želijo svoje Facebook sledilce pripeljati v svojo prodajalno (dober primer so avto hiše). Podjetja, ki poslujejo izključno samo na spletu ta parameter ne zanima.

Načini za povečanje vhodov v prodajalno:

  • Vabila k obisku.
  • Ekskluzivna ponudba samo za Facebook sledilce.
  • Akcijske ponudbe.
  • Kuponi za popust.

Povpraševanja

Z objavo e-mail naslova in telefonske številke lahko podjetje preko Facebook-a prejema povpraševanja po svojem produktu. Pomembno je, da so ti podatki postavljeni na vidno mesto in, da skozi komunikacijo uporabnikom damo vedeti, da lahko povprašajo po produktu.

Prodaja

Določitev prodaje, ki jo podjetje doseže skozi Facebook je precej lahko merljiva za podjetja, ki prodajajo na spletu. Saj s pomočjo analitičnih programov lahko ugotovijo koliko točno je bilo nakupov skozi ta komunikacijski kanal, bodisi direktno ali posredno. Podjetja, ki ne poslujejo na spletu lahko prodajo merijo skozi pogovor s strankami.

Zaključek

Nastopa na Facebooku se ne lotevajte na »horuk«, ampak se raje dobro pripravite, zastavite cilje in jim sledite. S pravim pristopom se lahko naredi veliko dobrega, prav tako pa z napačnim nastane velik strošek in razočaranje.

Pripravil: Milan Majkič, dipl. org.

 


DELI S PRIJATELJI:

11 years nazaj / Ni komentarjev

10

APR

No

Komentarjev

Administration

Tags: , , , , , , , ,

KOMENTIRAJ

Brezplačno analiziramo vašo spletno stran in vam pripravimo personalizirano ponudbo! Samo izpolnite spodnji obrazec, vpišite naslov svoje spletne strani in analiza s ponudbo bo pri vas v manj kot enem delovnem dnevu.

     

Vaš e-mail: *

Vaše sporočilo